Tanker før turen

Nu er det nu!

Fredag blev den sidste eksamen overstået, og nu gik det for alvor op for mig hvor tæt på afgang vi var.

Lørdag stod først og fremmest på pakning – pyha sikke en udfordring. Jeg tror alt i alt fik jeg pakket om en 5 gange før det hele kunne være det. Jeg synes det var meget svært at finde hoved og hale i hvad man skulle pakke og hvad man ikke skulle pakke. For hvad var nødvendigt og hvad var overflødig. Jeg var sikker på at jeg var den der havde pakket allermest.

Resten af dagen på hygge og afsked med familie. Søndag formiddag gik turen til København. Min kæreste havde været så sød at køre os til hotellet i København.

Vi havde booket en nat på Park Inn By Radisson Copenhagen, for at vi slap for at skulle tidligt op og med tog mandag.

Vi fik checket ind og havde set at der var en lækker pool vi lige kunne tage os en dukkert i. Vi tænkte at det ville være lækkert med en dukkert i det varme vand, men vi blev klogere for vandet var iskoldt. Men skønt var det nu alligevel.

Vi gik efterfølgende i den lokale netto og købte ind til aftensmad og filmhygge på hotelværelset. Det startede også godt men allerede da klokken var 20 var vi begge faldet i søvn og ingen filmhygge til os – ups haha 😉

Nå men sådan går det jo en gang imellem. Vi fik da sovet igennem og næste morgen stod den skønneste morgenbuffet og ventede da vi havde pakket alt vores grej sammen igen.

Jeg har lagt et billede af mit udpluk af morgenbuffet.

Efter morgenmad blev tiden til at vi skulle med taxi til stedet hvor vi skulle mødes med de andre sygeplejeskerstuderende som også skal til Tanzania.

Vi ventede og ventede på den bestilte taxi men den kom aldrig, så vi fik hotellet til at bestille en ny som kom i løbet af ingen tid, men fordi vi havde ventet på den anden var klokken blevet over ni, hvilket resulterede i at vi fik 25% på regninge, så det var vores held.

Vi ankom til Global Contact platformen og mødte de andre rejsende som var lige så spændte.

Vi blev inddelt i hold og så gik introdagen ellers i gang, og vi fik vist plads til sovesalen. Vi fik fortalt at det var vigtigt at låse værdigenstande inde hvilket de fleste hurtigt gjorde, men desværre fik ikke alle gjort det og hurtigt var der stjålet en iphone og en anden fik stjålet taske med computer øv øv.

Dagen forløb ellers rigtig godt men hold nu op alle de indtryk og alle de informationer vi fik. Jeg gik om aftenen med nogle andre over for at spille lidt spil men valgte hurtigt at gå over igen, da jeg var bombet oven på alle de indtryk.

I morgen er det store rejsedag men ud over at vi skal til lufthavnen er dagen ellers fri til at vi kan få gjort de sidste indkøb.

Det er ikke til at fatte at i morgen starter den rejse jeg har gået og glædet og ventet på så længe.

Jeg håber at i alle har det godt hjemme i Danmark imens jeg rejser væk

Knus Astrid

ps. til min store glæde viste det sig at jeg langt fra var den der havde pakket mest18160179_10210724050552026_38830926_o

18109956_10210724027991462_174994005_o18119627_10210724027431448_839183373_o18159375_10210724027511450_1290483756_o18160076_10210724030991537_2104149120_o